Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Fabio Capello telah muncul sebagai sasaran nombor satu Inter Milan - dan gergasi Itali itu bersedia menggandakan gajinya.

Pengurus England, Capello mempunyai baki kontrak dua tahun yang bernilai £5.5juta setahun dengan Persatuan Bolasepak.

Tapi Inter sedia untuk memecahkan bank bagi mendapatkan Capello sebagai pengganti Jose Mourinho di San Siro dengan kontrak bernilai € 12juta setahun. Dengan eraturan cukai yang menguntungkan di Itali, itu akan memberikan gaji lebih dua kali ganda berbanding yang diterima Capello ketika ini.

Presiden Inter Massimo Moratti semalam mengesahkan berminat untuk mendapatkan bekas pemain dan pengurus AC Milan dan anak lelakinya, naib presiden Angelomario, telah ditugaskan untuk membawa masuk pengurus England yang semakin mendapat permintaan itu.

Moratti senior berkata: "Kami sudah berhubungan dengan dia sebelum ini dan dia mungkin tertarik."

Capello minggu ini menegaskan beliau sepenuhnya berfokus pada memimpin England ke Piala Dunia dan FA akan menunjuk fakta bahwa beliau memiliki dua tahun tertinggal dalam kontrak yang sekarang.

Tapi dengan jumlah tawaran yang besar oleh Inter untuk menggoda Capello, akan menjadi kehampaan besar kepada FA dengan Piala Dunia tinggal lebih kurang dua minggu lagi.

Capello berkata selepas perlawanan England dengan Mexico pada hari Isnin lalu: "Selalunya Juventus, Inter, Madrid, pasukan lain, Milan. Ini sangat bagus bagi saya, tapi saya fokus pada Piala Dunia, harap maklum."

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic