Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Hutang menimbun Barcelona boleh jejas harapan dapatkan Cesc Fabregas musim panas ini. Ini mungkin satu perkhabaran baik buat Arsene Wenger yang sedang mencari jalan untuk menghalang Febregas daripada keluar.
Calon presiden Sandro Rosell, telah memberi amaran kepada kelab Catalan bahawa mereka harus menyeimbangkan buku kewangan jika mereka ingin terus mengejar kapten Arsenal yang bernilai £40juta.

"Kita harus hati-hati, kerana dari sudut pandang ekonomi kita tidak baik," kata Rosell.

"Kami mempunyai jumlah timbunan hutang. £ 420million lebih yang harus kita bayar untuk Zlatan Ibrahimovic dan Dmytro Chygrynskiy.

"Kita harus memperbaiki skuad setiap tahun, tetapi kita juga harus memastikan bahawa kita menguruskan sumber kemampuan ekonomi yang kelab perlukan untuk terus kekal."

Penyerang Sweden, dan bek Chygrynskiy mengakibatkan Barca berhutang hampir £70million musim panas lalu, dan keduanya telah gagal untuk memberi kesan yang cukup di Nou Camp, yang bermaksud bahawa mereka boleh dijual semula dengan harga separuh daripada yang kelab bayar untuk mereka.

Rosell juga mempertikaikan jumlah kos £35juta yang dibayar oleh juara Sepanyol itu untuk David Villa.

"Dari sudut pandangan sukan ini adalah penandatanganan sangat baik, tetapi dari sudut ekonomi kita mungkin memerlukan lebih sedikit maklumat.

"Mungkin ada pilihan lain yang tersedia, untuk kos dan gaji, jadi kami tidak mempunyai maklumat yang tepat untuk mengetahui apakah harga  € 50juta adalah satu yang adil.

"Jika kita tambah juga Cesc sebanyak € 50juta, akan meningkatkan hutang kita menjadi €100juta," rungut Rosell.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic