Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Pengurus Everton David Moyes mahukan £15juta jika mahu membawa keluar Steven Pienaar –apabila pengurus Tottenham Harry Redknapp membuat tawaran.

Pemain bintang Piala Dunia di Afrika Selatan itu enggan menyetujui kontrak baru di Goodison dan tampaknya akan berhenti pada musim panas manakala Toffees enggan kehilangan pemain itu tanpa pulangan apa-apa dalam masa setahun ini.

Tetapi Moyes seorang yang keras dalam tawaran kini mencari jumlah besar untuk pemain tengah rajin itu yang berada dalam pemerhatian Redknapp saat ia mencari pemain sebelah kiri untuk menambah skuad bagi mengejar kejuaraan.

Pienaar telah meletakkan masa depannya di Merseyside dalam keraguan ketika menuju saingan akhir Piala Dunia di tanah airnya tanpa sebarang tanda untuk memanjangkan kontrak.

Kini Moyes, yang mencari dana besar atas Joleon Lescott apabila Manchester City datang membuat tawaran, akan cuba untuk mendapatkan nilai terbaik bagi pemain dikehendaki, Pienaar.

Liverpool juga telah menunjukkan minat, tapi Spurs jelas kegemaran. Redknapp mengharapkan untuk menawarkan pertukaran pemain sebagai perjanjian, tapi Moyes pasti enggan untuk menerima sesiapa pun yang beliau tidak kehendaki.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic