Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Arsene Wenger sedia untuk mencuba Newcastle dengan tawaran £ 5juta bagi mendapatkan pertahanan mereka Steven Taylor.


Arsenal telah mendahului saingan untuk mendapatkan Taylor apabila Wenger  semakin berdepan dengan prospek kehilangan pertahanan musim panas ini.

Sunday Mirror Sport memahami bahawa Arsenal sekarang kegemaran berpeluang mendapatkan bekas kapten England bawah-21 itu, walaupun minat yang kuat dari juara Liga Perdana Chelsea, Aston Villa dan Everton.

Pengurus Arsenal telah diberitahu bahawa jika Cesc Fabregas pindah ke Barcelona musim panas ini semua dana boleh digunakan untuk menguatkan pasukan dan dia telah mensasarkan pertahanan sebagai prioritinya.

Taylor telah sangat dianjurkan untuk Wenger oleh legenda Arsenal Tony Adams, yang dimilikinya secara pinjaman sebagai pemain muda di Wycombe.

Wenger perlu membawa lebih ramai pemain England untuk memenuhi kuota baru UEFA dan bek tengah Bolton Gary Cahill juga dalam radarnya.

Tapi Bolton meminta sekitar £14j untuk Cahilll, sementara Taylor, yang menghampiri tahun akhir kontrak Newcastle, hanya lebih satu pertiga daripada harga yang diminta.

Wenger ingin membina pusat pertahanan dan akan membolehkan pertahanan tengah Switzerland Philippe Senderos untuk pergi.

Sol Campbell belum menyetujui kontrak untuk satu tahun dicadangkan, manakala Mikael Silvestre dan William Gallas keduanya menjadi agen bebas pada akhir Jun.

Namun berita baik bagi Arsene Wenger adalah apabila ketua Arsenal Peter Hill-Wood telah mengatakan bahawa semua wang  yang diperolehi oleh The Gunners daripada kapten mereka dapat digunakan untuk menguatkan semula pasukan.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic