Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Buah Mahagony atau Buah Tunjuk Langit ini di kunyah begitu saja oleh orang-orang kampung untuk mengubati penyakit-penyakit kencing manis, darah tinggi dan jangkitan-jangkitan virus atau bakteria seperti selsema, batuk, jerawat, resdung dan demam. 

Rasanya yang teramat pahit dan sifat alkalinya dapat membuatkan sistem perdarahan badan kita lebih kuat untuk melawan dan membunuh bakteria/virus yang cuba menyerang. 

Buahnya juga amat berkesan untuk memberi tenaga seperti hilangkan mengantuk bila badan keletihan. Telah diuji secara klinikal tidak mengandungi racun/ logam berat dan disahkan oleh kementerian kesihatan tidak menyebabkan kesan sampingan kepada kesihatan walaupun di ambil dalam jangkamasa yang lama.
broucher...

Cara Pengambilan
Kuantiti Pengambilan :

1 biji sehari selepas makan - untuk mengekalkan kesihatan.

1 biji 2 atau 3 kali sehari untuk rawatan dan penyakit kronik

Ambil sebiji buah tunjuk langit, hancurkan kepada beberapa keping dan telan seperti makan ubat. Jika ingin kunyah pastikan berada di hujung lidah kerana rasanya sangat pahit. Boleh juga ditelan bersama sesudu madu.Atau telan bersama pisang @ buah2an lain utk elakkan rasa pahit.



 Buah Tunjuk Langit - Pelbagai Khasiat
Alternatif Mujarab
MENYEMBUHKAN PENYAKIT SEJAK BERATUS TAHUN DAHULU SEPERTI..
kencing manis
gout
kuruskan badan
sakit jantung
lemah jantung
sakit sendi
migrain
.......dan lain-lain.

Jadikan sebagai makanan kesihatan, untuk mencegah penyakit-penyakit di atas.
KANDUNGAN KHASIAT DALAM BUAH TUNJUK LANGIT:-
VITAMIN A,DIETARY FIBER,POTASSIUM,VITAMIN E,CALSIUM,VITAMIN B6, MAGNESIUM, SODIUM, VITAMIN B, PROTEIN, VITAMIN B1, IRON, VITAMIN D, FOLIC ACID, CARBOHYDRATE.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic